Wednesday, November 4, 2009

Waarschuwing: roken is verwarrend



Ik rook. (Slechte gewoonte, binnenkort stoppen, Champix schijnt de methode te zijn, is in de bestelling.)

En dan kom je dus wel eens in een tabakswinkel. Ik rook Camel, dus ik bestel een pakje Camel. "Welke wilt u?" vraagt de vrouw. "De gewone," antwoord ik. En die blijkt er dan in vier verschillende maten te zijn. Een pakje van
27 sigaretten voor € 6,10,
25 sigaretten voor € 5,70,
22 sigaretten voor € 5,10 en
19 sigaretten voor € 4,10.
(Leuke rekensom trouwens: met welk pakje ben je per sigaret het goedkoopste uit?*)

Maar wat gebeurt er op een marketingafdeling van R.J. Reynolds? Why? Wat is hier de gedachte achter? Welke tactiek wordt hier gevolgd? Wie legt me dit uit?

Roken brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe. Psychische schade vooral, ja. Ik raak hier collectief van in de war.

*Het kleinste pakje is het goedkoopst: 21,6 cent per sigaret.

No comments:

Post a Comment