Wednesday, November 11, 2009

Altijd scherp



Het hele land hangt vol knalgele Zeeman-billboards met daarop een jongen in knalgele Zeeman-boxershort. Dat zou zomaar nog eens een cult-hitje kunnen worden (denk: de rode Dirk-tas).

In de Zeeman-folder van deze week staat 'ie gek genoeg niet. Wel een andere aanbieding van herenboxers, en een actie over schoenen zetten op zeeman.com.

Naar de website dan. Waar al snel blijkt dat je een gratis(!) exemplaar van de gele boxershort kunt bestellen. Verzend- en handelingskosten a € 3,90 niet meegerekend, maximaal 1 exemplaar per klant, zolang de voorraad strekt. Briljant. Dat nieuws is inmiddels officieus viral (onder meer op Facebook).

Toch wel benieuwd wat die boxer dan in de winkel kost. Bovendien leuk om het personeel even te vragen of het product een beetje loopt.
Filiaal 1 (in de provincie): "Geel? Geen idee waar u het over heeft, meneer."
Filiaal 2 (Albert Cuyp, Amsterdam): "U ben de zoveelste. Die kunt u alleen op de interwebsite [sic] bestellen." Aha, daarom stond die url zo prominent op die abri.

Ik hoop van harte dat Zeeman dit zo bedoeld heeft. En heel bewust niets over die actie op de abri heeft gezet. En erop gegokt dat fans dit zelf gaan ontdekken. En doorvertellen (bij deze dus). Wat een scherpe brand experience-case.

Mijn exemplaar wordt volgende week bezorgd (foto's volgen op Facebook, dat beloof ik).

1 comment: