Saturday, November 7, 2009

Kleurwedstrijd



De autofabrikant die zich tegenwoordig niet bezig houdt met elektrisch vervoer is hoe dan ook ten dode opgeschreven. En dus stort de automotive industry zich massaal op groen.

Chevrolet doet dat onder het motto The future is electrifying met het elektrische model Chevy Volt, dat vanaf volgend jaar te koop is. Als we de site moeten geloven gaat deze auto de industrie herdefiniëren, 'met een revolutionair aandrijvingssysteem'.

Om consumenten vast een beetje warm te maken is een aardig co-creation brand entertainment actietje bedacht. De eerste serie Volts wordt namelijk zilver met een smaragdgroen tintje. Maar dat is natuurlijk geen naam voor in de folder. Dus organiseerde de autofabrikant een wedstrijd waarbij het publiek de naam van die kleur mag bedenken.

In een paar weken tijd kwamen zo'n 13.000 suggesties binnen, vooral via Twitter. De winnaar wordt op 16 november bekend gemaakt, en mag als beloning gaan testrijden in een prototype van de Volt.

Al met al: aardige poging om consumenten te betrekken bij de ontwikkeling van je nieuwe product.

No comments:

Post a Comment