Thursday, November 12, 2009

Aan het lijntje gehouden



Al anderhalve week wordt hier Het Financieele Dagblad bezorgd, terwijl niemand in dit huis een abonnement heeft. In vind dat zielig. Voor de bezorger (want zonde van z'n energie) en voor iemand anders in de straat (die waarschijnlijk al anderhalve week z'n krant niet krijgt).

Padvinder als ik ben besluit ik het FD te bellen om dit misverstand op te lossen. In de krant staat een telefoonnummer voor 'Bezorgvragen'.

"Goedemiddag. Welkom bij het Financieele Dagblad. U kunt hier 7 dagen per week 24 uur per dag uw bezorgklacht doorgeven." O god, een computer.

"Om uw bezorgklacht in behandeling te kunnen nemen hebben wij eerst een aantal gegevens van u nodig. Toets de 4 cijfers van uw postcode in. Toets de cijfers van uw huisnummer in. Spreek uw straatnaam in."
Daar hebben jullie allemaal niks aan, maar vooruit.

"U wilt een bezorgklacht doorgeven. Het telefoonnummer waar u nu mee belt is niet bij ons bekend (dat klopt), mogen wij uw telefoonnummer opslaan zodat wij u in de toekomst sneller kunnen helpen bij het doorgeven van uw bezorgklacht?" Nee.

"Over welke editiedag wilt u een bezorgklacht doorgeven? Voor de krant van donderdag, toets 1. Voor de krant van woensdag..."
De-krant-van-de-afgelopen-anderhalve-week is geen optie, dus die van vandaag dan maar.

"Helaas kunnen wij vandaag geen krant meer nabezorgen. (Dat hoeft ook niet.) Uw krant wordt de eerstvolgende bezorgdag nageleverd." (En dat hoeft ook niet.)

"Graag horen wij van u wat er mis is gegaan bij de bezorging." (Ha, nu komen we ergens.) "Is uw krant niet bezorgd, toets dan 1. (Nee.) Is uw krant niet correct bezorgd, toets 2. (Nee.) Heeft u een andere krant ontvangen, toets 3. (Nee.) Heeft u te weinig exemplaren ontvangen, toets 4. (Nee, teveel juist!) Heeft u de krant te laat ontvangen, toets 5. Heeft u geen nabezorging ontvangen, toets 6. Heeft u een klacht over de krant, toets 7. Heeft u een klacht over de bezorger, toets 8. En heeft u ..." Hou hier mee op!

Want nou wil ík verdorie iets vragen! Aan iemand. Die live aan de lijn is. Noem het dan geen bezorgvragen. En in de tussentijd: hartelijk bedankt voor het gratis abonnement.

No comments:

Post a Comment