Monday, October 12, 2009

Starbucks voor als er geen Starbucks in de buurt is



Starbucks komt met oploskoffie. Voor al die momenten dat je zin hebt in koffie, en er geen Starbucks-filiaal in de buurt is. De koffieketen beweert dat het verschil tussen een kop verse koffie in hun winkels en een kopje Starbucks VIA Ready Brew niet te proeven is.

In een animatiefilmpje (mooi gemaakt overigens) wordt uitgelegd dat er twee manieren zijn om oploskoffie te maken: the old way en the Starbucks way.
De oude manier houdt in dat je koffiebonen van slechte kwaliteit net zo lang kapot stampt tot de meeste smaak en aroma verdwenen zijn.
En dan de Starbucks manier. Voice over: "We carefully roast 100% Starbucks super premium coffee beans. Then we guide them through a slow brewed reduction" - beeld van koffieboon in hangmat - "that keeps their full flavour and aroma. And then we take an extra step. Using a super secret technology that we developed" - boon achter operatiegordijn - "we add microground coffee to give every cup real body and flavour."

Ja, met dat ondersteunende bewijs zit het dus wel goed. Om consumenten verder te overtuigen is de Taste Challenge bedacht. Haal een gratis sample bij de Starbucks store, en laat weten wat je ervan vindt. Upload jouw eerste ervaring met Starbucks VIA als tekst, foto of video en win 'great prizes', zoals vorige week: een iPod...

Daarnaast doet Starbucks via Youtube verslag van de VIA Road Trip, waarin comédienne Erin Foley en Starbucks Tweeter-tastic Brad Nelson in twee weken van Seattle naar New York reizen om onderweg de nieuwe oploskoffie te promoten.

Consumenten vinden Starbucks VIA overwegend lekker. Zowel op de Starbucks-fora en het Youtube-channel als op Twitter en Facebook zijn de reacties opvallend positief. Heeft het merk zoveel credits, of zijn ze er echt in geslaagd lekkere instant koffie te maken?

No comments:

Post a Comment