Thursday, February 4, 2010

Reclame waar je wat aan hebt (3)


De TU in Delft komt als eerste Nederlandse universiteit met een eigen iPhone app voor zijn studenten. De app bevat onder meer een plattegrond van het universiteitscomplex en toegang tot de digitale bibliotheekcatalogus. Daarnaast zijn sinds deze week zo'n 200 colleges gratis beschikbaar gekomen via iTunes U (de educatieve video- en audioafdeling van de iTunes Store). In de toekomst worden dat er nog veel meer.

Het is allemaal niet zo sexy, want vooral heel functioneel. Ook de vormgeving van de app en bijvoorbeeld de look en feel van bovenstaand instructiefilmpje zijn nogal fantasieloos.

En toch, alles bij elkaar: een goed voorbeeld van reclame waar je wat aan hebt. Dit zijn diensten die daadwerkelijk erg relevant zijn voor studenten en andere geïnteresseerden. En het is reclame, want alleen al de aankondiging van de app zorgde voor veel free publicity. De sympathie voor de TU als innovatieve en meedenkende onderwijsinstelling neemt toe, en daarmee ongetwijfeld de 'merkvoorkeur'.

No comments:

Post a Comment