Monday, February 1, 2010

Reclame waar je wat aan hebt (2)


Komisch duo Rhett & Link maakt hilarische commercials voor lokale bedrijven in de VS

Een heel mooi voorbeeld van reclame waar je wat aan hebt, uit de VS.

MicroBilt is een Amerikaans bedrijf dat kleine zelfstandigen helpt hun zaak beter te runnen door allerlei cijfermateriaal en rapporten te leveren. Tamelijk saaie business.

MicroBilt kan natuurlijk op allerlei traditionele manieren gaan roepen dat ze heel goed zijn in wat ze doen. In plaats daarvan bewíjzen ze het. Door hun doelgroep (lokale bedrijven) iets te geven waar ze echt wat aan hebben, namelijk: een commercial.

Op de website ilovelocalcommercials.com kan iedereen zijn of haar favoriete bedrijf nomineren. Komisch duo Rhett & Link maakt de selectie en gaat op pad om door het hele land commercials te maken van lokale bedrijfjes. Ze hebben er nu zeven gedaan. Waaronder een prachtig filmpje voor tweedehands stacaravanverkoper Cullman Liquidation, dat het op Youtube erg goed doet (ruim 1,1 miljoen viewers).

Kortom: reclame waar iedereen wat aan heeft. Mooie combinatie van relevantie voor doelgroep, entertainment voor een nog veel grotere groep en uiteraard levert het naamsbekendheid en sales op voor sponsor MicroBilt.

No comments:

Post a Comment